« Úvod | Osvětim... »

Indie začátek

tak práce začíná...
během prvních dní jsem zařizovala naše cestování... domluvila jsem taxíky, autobus...
ani jsem nestíhala chodit k moři.... než přijeli, byla jsem jen 1x plavat...
dala jsem masáž...
a 17. večer jsem vyrazila pro první účastníky - Andreu a Radka...
ani s jedním z nich jsem se zatím nesetkala...
oblékla jsem si modré sárí a vydala jsem se s taxikářem Pondym na letiště...
čekáme od čtvrt... já jsem letěla stejným letem a v půl jsem byla před letištěm...
půl/ třičtvrtě... a přijde sms, že dorazili... pak ale stále nic...
znám je jen z fotek a tak doufám, že jsem je neminula... postupně jde posádka a plno cestujících....
oni nikde.... vylezou až v jednu 5, Andyno zavazadlo spadlo pod pás a tak na něj dlouho čekali... ale našlo se...
našli jsme se... a tak hurá do hotelu....
Pondy je lepší řidič než řidič co vyzvedával mně...
****************
ráno s nimi dojdu k changmenovi vyměnit prachy a ukážu jim kde co najdou v městečku... a vyhlásím volný den až do oběda...
jsem unavená.... a to mě večer čeká další cesta na letiště... tentokrát větší auto pro 6 lidí.... přiletí mi zbytek posádky... 5 lidí...
přes den přijde sms, že z Franfurktu letí na čas...
na letišti něco po půl vycházejí z budovy.... a opět jedeme do hotelu....
ráno jsem utahaná... 2 zkrácené noci po sobě... nic moc...
Opět dělám prohlídku města... a vezmu je vyměnit si peníze... k Hamidovi do obchodu... Všem vysvětluji na co si dát pozor... a že se mají mazat... po setmění stříkat repelentem...
Changeman je spokojený... dává mi ze známosti lepší kurz:-)
mám slušný balíček... abych na cestách mohla platit jídlo, ubytování...vstupné... uff...
K snídani jsem udělala pro všechny ovocný salát... meloun, banán, papaya, ananas..
K obědu vyrážíme do Guru.... všichni dáme biriany... pálivá rýže, vejce na tvrdo a kus kuřete....
všichni to v poho dají... hurá...
K večeri dáme opět Guru... tentokrát placky a ryba/ kuře.... co kdo chce...
*******
další ráno (19.2.) začínají všichni lekcí jógy... já jdu zatím na trh opět nakoupit ovoce a připravit snídani...
Společně jdeme na prohlídku Mamalla... Sea Shore temple, 5Rathas a Butter ball stone... a mandapy...
Oběd opět v Guru a odpo koupačka...
V oceánu jsou ale žahavé medúzy... poprvé co jsem tady... fuj.... a tak tamu cáchání moc nedám...
někdo skončí požahaný....
***************
Indie podražila... taxíky jsou o cca 20% dražší... ubytování o 20-30% oproti minulým 3 letem.... nepříjemné... ale co už,... krom toho vyšlo to, že se dostaneme do chrámu Univerzity... což je malý zázrak... a drahý výlet... a také se dostaneme do míst, kde jsou sloni... tedy další místo, které nemám v kalkulaci...
upozorňuji tedy skupinu, že s takovým nárůstem jsem nepočítala a že je reálné, že pokud penízky nebudou stačit, budu od každého muset ke konci výletu vybrat ještě dalších 500-1000 Kč navíc... nebo tyto 2 výlety radši nedat... skupina rozhodne, že tohle navýšení zvládnou....(nakonec jsem dovybírala 750Kč)
*************************************
(20.2.) začínají všichni lekcí jógy... já jdu zatím na trh opět nakoupit ovoce a připravit snídani... joga je tentokrát o půl hodiny dříve, abychom stíhali včas dorazit do místa určení... dnes je výlet do Kanchipuramu (město chrámů a hedvábí) a potom následuje prohlídka ptačí rezervace...
Máme objednaný soukromý autobus... a cesta trvá něco přes 2 hoďky... v Kančí se nám vnutí místní průvodce... a objedeme klasicky 5 největších chrámů... pak dáváme oběd ve vegetariánské restauraci... navštívíme továrnu na hedvábí... a obchod...
V jednom z chrámů je svátek Šivy... jeden z mála dnů v roce, kdy svítí celý chrám... uvnitř jsou dlouhé řady ghí lamp... neuvěřitelná atmosféra... speciální pooji... a zdobí Šiva lingam květinami... nádhera.... účastníme se několika rituálů... plní se tu přání.... a je tu velmi silná energie...
V dalším chrámu se nám podaří se dostat do vyších pater chrámu, kde je ležící Šiva... byla jsem tam již 2x předtím a tohle se mi podařilo poprvé... sice to stálo malý úplatek... ale nelituji... ve stejném chrámu rozdávají sladkou rýži... všichni si dáme porci...něco jako malý piknik v trávě...
Po obědě... asi ve 3 vyrážíme směr ptačí rezervace... na ostrůvkách ve vodní ploše hnízdí v tuto dobu na 30tisíc ptáků... asi 100 různých druhů.... je to nádhera je pozorovat... Jsem ráda, že i tady se všem líbí... a dlouho pozorujeme ptáky z vyhlídkové věže... tady jsem teprve podruhé...
Na večeři jdeme do Guru... vracíme se do Mamalla až kolem 8. večer....
**********************
Ráno opět jóga... snídaně ovoce... a dnešní den je na programu pláž... a večer meditace s anděly na splněné přání....
****************
22.2. Další ráno opět jóga.... po snídani vyrážíme busem směr letiště Chennai... letíme do Madurai
v Madurai na nás čeká klimatizovaný bus, který s námi teď bude dělat několikadenní tůru....
Asi v 1 odpo nás bus bere do hotelu... a dáme procházku městem a navštívíme slavný chrám Šrí Mínakší... opět je tu s námi Pondy... ale vnutí se k nám další indický průvodce... a já jsem naštvaná... jasně Pondymu říkám, že ho nechci... stejně jde s námi... a zbytečně nás po chrámu honí... po prohlídce chrámu promlouvám Pondymu do duše... řeknu, že tohle bylo naposled... že už nikde s námi nepůjde nikdo, kdo není "pozitivní" nikdo kdo nás bude někam uhánět... znovu mu vysvětlím, že my nejsme klasický turisti... že do chrámu chodíme meditovat... ne obíhat nesmysly... a že na meditaci potřebujeme čas a klid... a že chodíme i na pooju... když se nám chce... a komu se chce... Jsem tvrdá... a Pondy to pochopí.... Pochopí, že jestli chce byznys... a spolupráci se mnou... a tedy peníze... tak že se přizpůsobí...
Mám Indický mobil... a Hamid mi denně volá, aby zjistil, jak se máme a jestli je všechno v poho... i jemu tlumočím to co jsem řekla Pondymu... Pondyho aj není dokonalá, a tak mu to Hamid dovyloží v tamilštině... a máme pohodu...
23.2. ke koupi banánů dostávám květiny do vlasů:-) navštívíme další chrám... a pak se vydáme do dalšího 18 km vzdáleného... tady lidé obětovávají vlasy bohu Šivovi... Jirka a Jaromír se rozhodnout dát vlasy Šivovi.... oholí jim hlavu... natřou jim jí pastou ze santalu... tak mají chlapci žluté hlavičky... žasnu... skoro se mi chce brečet.... Jirka vypadá děsně...
ale je to jak to má být...
Pak dáme po 30 km další chrám... tentokrát vyrážíme na pouťní cestu na žulovou horu... uff... zapoměla jsem vodu... nahoře mají jen hnusnou oranžovou limonádu (holky to nazvali !made in garage).... fakt hnus... ale z hory je nádherný výhled... potom dáváme ještě chrám pod horou.... á... vidím pouličního vykladače budoucnosti... papoušek mi vytáhne kartu se 3 bohyněmi.... věštba je příznivá:-)
a k večeru se vydáváme směr Kerala.... a čeká nás výjezd do hor...
je tu chladněji... ráno kolem 20C... přes den kolem 25C... pro nás pohoda... Pondymu je zima....