« Úvod | Osvětim... »

Indie IV

Přijíždím k Šabírovi na motorce, kterou jsem měla půjčenou od jeho domácího a vracím jí... zítra odjíždme
k večeři je pálivé kuře a rýže... vzhledem k návštěvám místních restaurací mi to pálivé kuře nedělá problém...
povídáme si... dovídám se další informace o Hamidově rodině... je to sranda... tak trochu i rozčarování...
jsem celkem pobavená... Hamid se bráškovi nepochlubil, že o mě už pár let usiluje... ale i díky kartám a tomu co jsem mu řekla, chápe, že se za muslima nikdy neprovdám... že můžeme být sebevětší kamarádi, ale že bych do takového manželství nikdy nešla... z Šabírova vyprávění pochopím jak moc by tenhle život indické manželky v Kašmíru opravdu nebyl... ne že bych to předtím netušila... jen přišlo potvrzení...
a večeře trvá asi 3 hodiny... je mi s ním fajn... bavíme se i o možnostech obchodu... nabízí mi, abych mu dodávala své andělské šperky a že mi sežene nějáké komponenty co kupuji v čr dráž...
potom mě Šabír hodí zpátky do penzionu... jedeme zkratkou, ze které je prodlužovačka:-) a míjíme pár hadů....
projížďky indickou nocí na motorce miluju...
další ráno vracíme zbylé motorky a vyrážíme naším minibusem směr Mamalla...
zase mám možnost navštěvovat Kamili... a mám tu i své přátele...
na programu už je te´d volněji... hlavně koupačky... večer meditace... chodíme na masáže... jóga... relax...
až po 3 dnech nás čeká velký výlet... na Univerzitu... do bílého chrámu... další místo se super energií...
tento výlet jedeme ve 2 taxíkách, protože za minibus se platí vysoké mýtné... ráno se stavíme na Tiger Caves, pak dáme krokodýlí farmu.... je svátek Barev... a tak hadi jsou díky svátku zavřený... dál jedeme do Dakšina čitra... tj něco jako skanzen... vidíme zde výrobu kreseb na palmových svitcích... výrobu keramiky, kresbu na látkách... rituální nádobí... to jak se žije v Tamil Nadu, Karnatace, Andra Pradeshi... a shlédneme vystoupení indických tanečnic...
Pokračujeme 2 h taxíkem směr stát Andra Pradesh... a užíváme si pak meditaci v chrámu Univerzity Jednoty...
cestou zpátky přijde jeden z našich taxíků o boční zrcátko... a tak mají asi půl hodinové zdržení... a nakonec se rozhodneme jít na večeři do oblíbené Guru restaurace...
****
necháváme si šít sárí podprsenky a pandžábí z látek nakoupených v Pondi... večer se jedu projet se Santhosem na motorce...
a náš indický výlet se pomalu blíží ke konci...
s vděčností přijímám to, že jsou všichni spokojeni s mojí prací průvodce... s tím co všechno viděli, prožili...
domů se těší jen Jirka... ostatní by tu klidně ještě zůstali....

**************
I doma dostávám děkovné emaily za tenhle "výlet" a průvodcování a mám z nich úpřímnou radost... Yvet a Jana mi píšou, že za rok se mnou jedou znovu... a já už mám na příští rok plán...
Únor 2013 strávím znovu v Indii... mám v plánu vzít sebou 2 skupiny na cestu po jižní Indii... s možností prodloužit si pobyt i o návštěvu Andaman (ostrovy, které patří k Indii, a jsou od Madrasu vzdáleny 2 h letem. Ostrovy, kde jsou úžasné bílé pláže s korály...)

a píšou mi i moji nový indický přátelé z cest... Suresh (majitel penzionu v Auroville) píše, že s manželkou čekají miminko... o první dítě přišli... a tak máme s nimi všichni radost... Sachu z Thekadi... náš průvodce farmy z kořením... mi posílá něco jako vyznání... je pravda, že se mnou vytrvale flirtoval a já nereagovala... a tak vcelku nenásilně pokračuje... do Thekadi jedu za rok na pár dní znovu...
Santhosh a Hamid píšou, že se jim po mě stýská... teď na 3 měsíce končí turistická sezóna a přichází vlna sucha a veder.... Hamid odjede do Kašmíru... a Santhosh ten to tam musí nějak přežít... také píšou, že zemřela Rajova sestra, která v době mého pobytu v Indii byla v nemocnici... Rajovi děti mají ale ve škole zkoušky a tak na pohřeb neodjeli...