« Úvod | Osvětim... »

20.1. Lima - odlet do Tarapota

Ráno jedeme znovu k pyramidám - už máme sbaleno a nepotřebné věci můžeme nechat v depozitu v hotelu, kde si je vyzvedneme než poletíme domů...
Procházíme kolem pyramid... meditujeme u chrámu slunce a také zde děláme obřad se šamanem - rozmístil nás do tvaru indiánského kříže - pečlivě si vybíral koho kam umístí... bylo to zajímavé... slunce šíleně pražilo... odjíždíme na jídlo a pak hned do Limy na letiště... odbavujeme se u automatu - po nascanování pasu se nám rovnou vytiskne místenka v letadle... sedím uprostřed 2 peruánců... na letišti na nás čeká autobus, máme krásný hotel s bazénem... ještě v noci se v něm koupeme.
Ráno nás má čekat opět autobus... ale nějak se nic neděje... nakonec nás veze 7 taxíků... vyrážíme směr náměstí, kde si máme možnost nakoupit... a pak jedeme směr džungle k Rio Abiseo. Je to několik hodin autem - řidič jede jak kdyby nás ukradl:-) občas jede 120... a pak na zpevněné cestě plné větších kamenů jede 50-60 a neřeší, že kameny lítají všude kolem... možná proto mají všechna auta popraskaná přední skla... jedeme nepřipoutaní... jedu v autě s PCH a tak se nebojím... on je záruka bezpečné cesty... zastavujeme v malé vesničce, kde mají taxiky nějákou stanici... kupujeme si pití a já nějáké místní náušnice... pak jedeme ještě tak půl hodiny, zastavujeme v malé vesničce u řeky. Loď, zásoby jídla už tam čekají... až pak zjistíme, že lodě měly být dvě...
Prvních 12 osob (mezi nimi i já - ze skupiny jen 8, zbytek je personál) nasedá do lodi a jedeme asi 2h proti proudu. Máme speciální povolení... ano, už jedeme na místa, kam se běžný turista jentak nedostane... občas jsou tu celkem velké peřeje, ale řidič i háček jsou sehraní a tak to jde hladce... lidé na lavici za námi jsou ale celý mokří... my jsme mokří jen trochu... sedím uprostřed s Míšou a Lumírem...
konečně v ráji... od řeky vedou strmé schody do kopce... s batohem je to masakr... nahoře nás vítá sestra majitelky paní Maria.... je zde něco jako farma.... 2 patrové budovy a kuchyň... Maria umí anglicky... super... poté co všichni mluví jen španělsky nebo portugalsky příjemná změna... v poho se domluvím... je zde totiž jen Anička, která španělsky celkem umí... Marii někdo řekl, že nepřijedeme... kdyby k ní nejel někdo jiný - tak tam nečeká... pane jo... a říká nám ještě, že už bude tma a tak se loď znovu dolů pro ostatní dostane až ráno...
nemáme tak hamaky (sítě na spaní), ani repelenty apod... ale nevadí... Maria je zdatný organizátor a tak instruuje personál a ty hned vaří jídlo a připravují nám spaní... ulovíme 2 postele a rohový pokojíček... super... takový luxus nikdo nečekal... luxus v džungli:-) před přístřeškem je sprcha... chlapy se svlékají a koupou se... malé dcery personálu z toho mají celkem legraci... já jsem měkká a beru si plavky:-)
k večeři dostáváme rýži a rybu a fresh džus... běží generátor a tak máme i světlo... jinak chodíme s čelovkou... usínám a spí se mi celkem dobře... nevadí mi ani 7cm šváby... zmizí hned jak na ně posvítím...
Ráno nás Maria bere na prohlídku okolí farmy... roste zde káva - vezme sebou nádobu do které trháme zralé plody (červené a žluté), ty se potom suší na plachtě na slunci. Po usušení se praží a káva se namele - měla jsem možnost jí pro všechny umlýt... škoda že kafe nepiju... nádherně to vonělo...
Kromě kávy tu roste i koka, banány, karambola, cukrová třtina, papaya, kakao,yuca a mnoho léčivých stromů....
poprvé se setkáme s hadem... jako jedna z mála mám vysoké boty a dlouhé kalhoty... jedovatost hada se dá prý poznat dle barvy - čím zářivější barvy, tím více je jedovatý... ukládám informaci... může se to tady ještě hodit:-)
Jdeme k místu, odkud se na farmu dostává voda... i přesto, že je období deštů, tak je potok velmi vyschlý... jinde v Peru jsou záplavy, ale tady za celou dobu prší jen 2x a to velmi krátce...
Umím rozpoznat koku... proto trhám lístky pro šamana... ten jí tuze rád:-), když přijel spolu se zbytkem naší skupiny, tak mě hned objal... je to úžasná bytost plná lásky...